Showing posts with label myself. Show all posts
Showing posts with label myself. Show all posts

~Kamal: The Untold True Story~


good day readers.. ive been neglecting this blog quite sometime because of the lack of time for me to write.. furthermore, nothing interesting that happen in mylife that i can share.. ok ok.. there are a few things that happen to me recently.. good and bad and something in between.. for this entry i just wanna share bout my love life these past 25 years of mylife..



ahh.. penat laa nk tulis dalam english.. tapikan english aku cane? ok ke? korang paham x ape yang aku tulis tuh? ke kena guna kamus oxford tebal2 tuh.. yela manala tau ayat2 aku tu da macam tulisan william shakespear plak ke kan.. muahaha.. sebenarnye aku nak cakap pasal ape td ek? ohh love life aku kn..actually tadela menarik pn cite aku ni smpaikan kalo dR Rozmey baca xde nye dia nak wat filem kisah aku ni.. "Kamal: The Untold True Story" pecah panggung x agaknye.. haha..

since zaman sekolah i have no luck when its comes to love.. biase la aku ni kalo org nak jadikan bf kene pikir 8juta kali kot.. dah la x kacak, gemok lak tuh.. selekehh.. sape je la yang suka kan.. so kebanyakkan gadis-gadis melayu yang aku minat time skola dulu merijek aku tanpa belas kasihan.. haha.. dari sekola rendah membawa kepada sekola mnengah xde pon gadis yang tsangkut kt mata kail aku nih.. hahaha.. so zaman sekola aku agak big L on the forehead la kot.. brape ek gadis2 yang aku try ejas time skola.. malas nak kire la.. mostly sume tu kawan2 jugak laa.. xde yang blind date ke hape even zaman tu mirc tersangat lah feymes nye dikalangan muda mudi dulu.. btw, ade sesape lagi ke yang main mirc tuh? nick aku dulu empty-can.. try laa buzz..( ade buzz ke ek.. ke tu YM je.. haha)



berganjak kepada zaman selepas sekolah plak.. aku lpas skola trus msuk matrix.. thun 2003 kalo x silap.. aku kene blaja kt KMPP.. so time kat matrix ni tetiba ade gadis dari sekolah thn lepas msg aku.. so aku pon reply la mcm biase.. ntah cane leh lak tny die cane ngn bf die.. so baru la dpat tau yang diorg da putus/break da rupenye..so pastu aku msuk line la ngn gadis ni.. to my surprise she accepted my proposal.. ok at that time aku nervous okeh.. yela xpenah kapel kot, mane tau nk wtpe sume.. muahaha.. so at the end kitorang x lama pn.. x smp sebulan kot rasenye.. adehh lupa laa plak..sebab ape putus pn ta brape nak ingat laa.. hakhak.. ape2 pn there goes my 1st gf in mylife.. and yg penting kami masih lg best fren smp skang..

lpas matrix kita masuk ke zaman universiti plak..zaman uni plak ade gk la tsangkut ngn gadis2 kat sana.. tapi last2 ada jugak yang tersangkut.. hehe.. so kisah aku ngn dia bermula pd tahun 2006.. segala nya indah masa zaman uni dulu.. yela.. sape x syok masa zaman bechenta dulu kan.. tp bila da masuk alam pkerjaan sume nye da lain.. komitmen katanya.. sehingga satu hari beliau meminta putus dgn alasan penat nak melayan.. yaa aku memang seorang yg suka merajuk dan dipujuk dan dimanjakan.. (statement xleh blah..aahahahaha..) so even da putus aku still wat macam2 ntuk win her back.. ive tried almost anything.. tapi sumenye hanya dipandang sepi.. mmg sedey time ni.. finally reason yang utama die putus ialah sbb aku x stabil.. and die tersuka dgn someone yang hebat pada mata dia.. yela aku ni bkn laa baik sgt pon kn.. mst la dia nk carik yg baik kn.. so kami sudah jarang contact.. jarang msg kol apetah lg.. lagipun dia rimas bila aku keep on texting..bila dah makin jauh im used to the fact that she is not around and the feeling is fading away from me.. im afraid of this and keep on denying it.. but eventually i know that the feeling is fading.. by the time she try to win me back i didnt feels anything.. so we go with seperate ways now.. unlike my previous exgf, i think she cant be fren with me again.. so thats the end of it..



dalam bulan april tahun 2009 aku join satu program ni.. Graduate Employbailty and Managment Scheme atau nama glemer nye GEMS ( aku hangin btol kalo org dok sebut GERMS.. tu kuman lahh wehh..) kat sini aku bekenalan ngan my current and hopefully forever n ever n ever gf.. tapi kami xrapat pon time kt program tuh.. lpas tu baru kami rapat.. dok msg2 and kol kekadang.. masa krisis ngn ex gf sebelum ni, kt dia jgak laa tmpat ngadu.. die layankan je aku.. hehe.. but when its come to love, sgt berbagai2 dugaan yang ada.. its so complicated..until now even we are happy together tp at some point everything got messed up again.. but after that we get happy again..more happy than before.. weird isnt it? hee.. i never felt in love like this before.. die sgt rajin melayankn aku.. cian kt die... hehehe



so thats it.. the comprehensive guide to my love life.. nutting interesting bcoz this is the edit version.. muahaha.. kalau ade produser2 filem ke.. penulis skrip kt luar sana yang berminat ngan cerita nih bleh emailkan contact anda kepada aku.. bleh bg crita full yang uncut nyer version.. muahaha.. fuhh pnjang suda entry nih.. ape2 pn doakan kami bahagia selama2 nye yek.. aminnnn~

akhir kata terimalah lirik lagu ini.. ia juga merupakan lagu tema kami.. hee~ :P

Waking up I see that everything is ok
The first time in my life and now it's so great
Slowing down I look around and I am so amazed
I think about the little things that make life great
I wouldn't change a thing about it
This is the best feeling

[Chorus]
This innocence is brilliant
I hope that it will stay
This moment is perfect
Please don't go away
I need you now
And I'll hold on to it
Don't you let it pass you by

I found a place so safe, not a single tear
The first time in my life and now it's so clear
Feel calm, I belong, I'm so happy here
It's so strong and now I let myself be sincere
I wouldn't change a thing about it
This is the best feeling

[Chorus]

It's a state of bliss, you think you're dreaming
It's the happiness inside that you're feeling
It's so beautiful it makes you wanna cry

It's a state of bliss, you think you're dreaming
It's the happiness inside that you're feeling
It's so beautiful it makes you wanna cry

It's so beautiful it makes you wanna cry

This innocence is brilliant, It Makes you want to cry
This innocence is brilliance Please don't go away
Cause I need you now
And I'll hold on to it, Don't you let it pass you by

p/s: cepat2 sape dapat teka ni lagu hape? heee.. sape dapat teka beliau akan dapat nyanyian lagu ni eksklusif dari aku..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

~Monster Reborn~

korang pernah main game Yu-Gi-Oh x? game die cam lawan kad2 gitu.. penah x main.. ok kalo x penah xpe.. kt dalam tuh ade satu kad yang hebat digelar 'monster reborn'.. so kad ni bila diaktifkan dia bleh menghidupkan semula kad2 monster kita yang dah mati ketika bertarung dengan musuh durjana..canggih bukan?


ni laa dia kad yang digembar-gemburkan tuh

so aku dengan bangganye mengaktifkan kad 'monster reborn' tuh untuk menghidupkan balik blog aku yang (kononnye) dah dihapuskan nih.. ok so bila dah aktifkan die kite kene jerit camni...
eheemm.. ehemmmm..

" I SUMMON PERFECT SITUATIONNNNN"

hmm.. macam haram jadah lak aku rase.. siyesly wehh game tu best.. aku lupe la plak cane bunyik die seru tuh.. muahahha..
ok ok.. aku merapu jer ni.. so motip aku skang ni ialah aku menyatakan yang aku dah idupkan balik blog gile aku nih.. adehh pelik la ko ni kamal.. sukati aku laa.. da name pon aku nye blog.. muahahhaa..

aku pon dah ngantuk dah ni.. jadik aku nk beransur pulih dulu la yer.. sebelom aku mengundur diri aku tinggalkan kamu dengan kata2 nih..

"hidup ini umpama selipar,
kalau putus sila beli baru"


maksudnye: aku nk kene beli selipar baru laa.. selipar skang ni nipis da.. rasa macam berjalan diatas tar jer.. ahahhaa.. ciaooo

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

~OCS : Only Child Syndrome / SAT : Sindrom Anak Tunggal~

aku ingatkan x wujud mende nih.. rupa2 nye memang ader sindrom nih.. seb bek xleh menyebabkan kematian... kalo x abih laa aku.. haha.. tp info2 yang aku jumpe macam xde yg official pon pasal sindrom kronik (kronik ke?) nih.. jmp byk yg independant opinion jer.. hmm.. mungkin mmg xde dalam medical term kot.. ntah laa..

tapi ade satu blog aku baca pasal ni menarik gk bnd yg die tulis.. jom sama2 kite tgk ape yang die tulis pasal OCS atau SAT dalam bahasa melayu nye.. hehe..

OCS is a condition found normally in people who are, well the “only child”(OC). These are not your common characteristic traits of Only Children. If you want those, I’m sure physchologist or child devlopment reseracher, have doucmented several experiements. These symptons are the odd, less obvious, less talked about. Every OC, I meet, I now asked them if they suffer from the same things that I’m getting ready to describe. I have yet to meet an OC, that doesn’t suffer from alteast one of these symptoms.

1. The Shutdown:


credit to STIFFsoft @ deviantart


The completely and abrupt stop of all social and friendly communication. This commonly occurs at casual social gatherings. At random gatherings, I can be enjoying myself, socializing and partaking in the moment if you will, and if OCS kicks in I shutdown tighter than Fort Knotts. Normally the verbal responses become short, yet tactful. Then it quickly evolves to non-verbal communication; head-shakes, shrugs, facial expressions. We normally don’t remove ourselves physically from the crowds. We sit quietly and observe amongst the crowd. Attentive, but just not very responsive, nor receptive to communication. We usually only drift away, when non-verbal communication is no longer effective enough to satisfy the conversationalist. The shutdown’s duration, is highly dependent on the individual, and the situation. Most often the shutdown, is uncontrollable, unpredictable, which leads to problems at times.

[hmm.. yeke.. aku mcm xde mengalami simtom camni pon.. ke aku yang xperasan.. kalo time bersosial tu ramai yg aku kenal xde la aku dok senyap jer.. melainkan aktiviti tu aku xkenal sesape.. mungkin aku behave mcm ni kot.. hmm.. ntahhlaaa..]

2. The Bubble.


credit to KevLewis @ deviantart

The transparent wall of protection, commonly placed around an activity. It’s like we really don’t want to be bothered, but we allow engagement, and it’s very controlled. For instance, when I paint, I do it in my room, listening to easy music. I normally leave the door open to “invite” spectators in. But I normally place objects around me to prevent people from getting to close. The bubble is more often abstract rather than physical. We use body language and gestures, and subtle verbal phrases to let people known, that what we are doing, is for us and us only. Similar to a bubble, you can see through it fine(Allowing observation), gently you can touch it(ask questions and converse in small talk), but not to hard, because it’ll pop(You can not take part, or ask too many questions or stay for long periods).

[macam tak jugak.. saya suka kawan2 saya wt bende ngn saye.. xbest laa wt sesorang.. tp kan.. kalo kt umah mmg byk wt mende sorg je kot.. hmmm.. men tenet sorg2 dlm bilik, tgk citer sorg2 dlm bilik, tgk bola sorg2 kt hall.. bosan nyer.. hukhuk]

3. The Jewel;


credit to Rikko40 @ deviantart


The holding and up-keeping of a special item. I’m sure that some of us have items; teddy bears, lockets, and such that we hold on to, because they hold a very special place in ourhearts or lives. Perhaps someone special gave us the item, or we found comfort in it. We as OC’s don’t hold on to special items for the same reason as decribed before, I’ve discoverd that we choose the very random items. We have a higher percentage of keeping this item in tact and with us. I still have a comforter, I had as a child. The “jewel” is more likely to be an everyday item, that for some reason, we just can’t let go of. With the case of my comforter, it wasn’t given to me, it was simply my bed spread. It is a Garfield, twin -size comforter, that I have had since I was two years old. I still use it today. Whenever I’m home, I will use it, regardless of where I’m sleeping, bed couch, floor, in the heat or cold. It doesn’t have a nickname, it’ not oddly small, or colored. When I move a great distance from home, it’s coming with me, that’s for sure. Guess you can call me Linus, or something.

[ni kire macam bantal busuk sume tu la ek.. pelik gk.. sbb aku xde pon simpan bnd2 tuh.. ape je bnd aku time kecik2 dulu yg still ade smp skang ni.. sume main campak pastu ilang.. haha.. jap jap nk ingtkn ape yg ade lg smp skang.. emm.. komik la kot.. tu pn dikire gk ke.. haha]

4. The Ranking of Friends:


credit to Teruchan @ deviantart

The compulsive, ranking of friends. This is something that I’ve found myself doing, constantly. I thought maybe I was, just being a little odd, but when I asked several Only Children, about this, they, surprising admitted to this or something similar, such as groupings. I will normally rank my friends from Best to Worst. Think of it as Speed Dial, the higher on the list the more I value the friendship. More so, what do you bring to the friendship table. Do you call often to hang out? Do you make me feel good?, Do you just call me when you need something? Are you dependable? The more you bring, the higher on the list you are? I think it stems from our reliance on other people for things. As Only children growing up, we at first rely on adults for help, and then ourselves, this causes us to view people by the criteria of how much they can do for us when we are little. It’s sad, but true.

[ermm ni ader kot.. haha.. ranking tu bia aku je la yg tau yer.. xkan nk announce kt sini lak.. mggu ini juara carta kawan2 telah jatuh ke nmbo 3.. kita ada juara baru nmpaknyer.. haha.. dahsyat giler kalo camtu.. hehe]

5. Super Autonomous Person:


credit to babejoe13 @ deviantart

Built in, by years of self-independence. The most obvious and weaker of the OCS symptons. An OC will normally do things, alone, that are commonly done together. We can dine alone, go to the movie by ourselves, and in general entertain ourselves with out much help. We as only children tend to prefer working by ourselves. That’s not to say that we don’t work well in groups or teams, we just prefer to work alone. There’s something about accomplishing a project solo, that’s just more rewarding. We take the “borrowing” or “stealing” of ideas extremely personal.

[blurrghhhhh... so not me.. xsuka laa wat bnd sorang2 nih.. bosan gilerr.. da la kt umah sorang, ni nk kuar enjoy pon sorg2.. gilo ape.. haha.. penah gi soping raya sorg2 dulu.. terasa macam nk menjerit sekuat ati sbb kebosanan.. hahaha]

info di atas telah dicedok dari blog ini..

http://justinvsblog.wordpress.com/2007/02/12/ocs-only-child-syndrome/

kepada sesape yang ade maklumat2 pasal OCS ni sila la bgtau aku yer.. sbb setakat ni aku rase aku xde mengalami pn gejala OCS ni.. nak merajuk pon xreti.. hahahahhahahhaha.. larrriiiiiiiiiiiiiiiiiiii..









p/s: aku bukan anak tunggal..
sebab kawan2 aku sumer adalah adik badik aku..
peace..


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

~Missing my friends~

suddenly feels that im so far from my frens.. kinda miss the time when we are all together.. when things are pretty simple and fun.. just need to write something.. this entry is very2 personal.. hahaha.. enjoy this lyrics..

SHEILA ON 7
-kisah klasik untuk masa depan-

Jabat tanganku, mungkin untuk yang terakhir kali
Kita berbincang tentang memori di masa itu
Peluk tubuhku usapkan juga air mataku
Kita terharu seakan tidak bertemu lagi

Bersenang-senanglah
Kar'na hari ini yang 'kan kita rindukan
Di hari nanti sebuah kisah klasik untuk masa depan
Bersenang-senanglah
Kar'na waktu ini yang 'kan kita banggakan di hari tua

Reff:
Sampai jumpa kawanku
S'moga kita selalu
Menjadi sebuah kisah klasik untuk masa depan
Sampai jumpa kawanku
S'moga kita selalu
Menjadi sebuah kisah klasik untuk masa depan

Bersenang-senanglah
Kar'na hari ini yang 'kan kita rindukan
Di hari nanti...

Mungkin diriku masih ingin bersama kalian
Mungkin jiwaku masih haus sanjungan kalian

my SMKSAAS friends:


Zaki, Rushdi, Sha, Ikram, Intan, Hanna, Fairul, Azid, Najmi, Aibaq, Alfarina, Wana, Wani, Aspa, Azmi, Apai, Apis, Zaid, Nor, Anis, Fauzan, Amalina, Fatin, Nad, Zafirah, Nazlin, Maz, Iswana, Fadz, Nedya, Amin, Amir, Yoep,

my KMPP friends:


Diex, Hery, Acap, Pait, Azli, Man, Zul, Pia, Maoi, Adik, Wuverin, Own, Awie, Aniey, Majel, Ad, Awal, Od,

my UMP friends:

Own, Angah, Radzi, Adam, Chot, Uber, Wane, Opie, Lan, Yein, Peja, Gadap, WanFerol, Dinie, Deen, Ijat, Afiq, Yus, Ajie, Ejan, Shahli, Affa, Lyz, Lyn, Kusya, Achik, Gee, Yan, Dewi, Nani, Zaza, Hery, Diex, Kay, Farah, Chiro, Parker, Fred, Zul, Hadi, Faradila, Wan Raimie

my GEMS friends:



Radzi, Farina, Azah, E-one, Lupey, Nas, Aizad, Adam, Fauzi, Mus, Syakir, G, Arip, Emam, Jepp, Kibaw, Stef, Yanie, So'adiah,Intan, Wing, Syu, Ecah, Sha, Anep, Piah, Baya, Elly, CT, Ibu, Pasha, Amar, Bella, Suha, Ekin, Saza, Eddy, Wan, Nuai, Zack, Menon, Wana, Hanee, Zsa Zsa, Waru, Syawal, Chan, Jojo, Berry, Joein,

Maaf kepada nama-nama yang aku terlupa untuk mention.. terutamanya rakan2 masa KMPP.. adehh.. mana korg sume menghilang ek.. rakan2 SAAS pon banyak yang aku terlepas pandang.. soriiii yerrrr.. huuuu.. korang sume telah mencorakkan idop aku smp skang ni.. harap korang x lupa kt aku yer.. hahaha..

sekian aku mengarut untuk malam ini.. sangat xbleh nak tdo.. aduiiii.. gunite semuaaa.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

~Chilhood~

holaaaaa.. so ape yang korang wat cuti2 wiken nih.. saya macam biase laaa kebosanan di rumah ni haaa.. nak tulis blog pon xtau nk ckp pasal ape.. nk tulis isu2 sensitip kang xpasal2 masuk tv lak kn.. tp ok gk masuk tv.. leh naikkn nuffnang.. (adeh nuffnang x begerak laa skang..huuu) ok laaa.. nak citer pasal ape yang dirindui ketika zaman kanak2 ribena dulu.. korang rindu tak zaman2 korang blom baligh lg tuhh.. tau nk main and seronok jer.. xmacam bila da besar nih.. tooo much going on.. adehh laaaa.. so ni laa bende2 yang aku wat time budak2 dulu.. enjoyyy..

1. main nyuruk-nyuruk


satuu.. duaaaa.. tigaaa..
dah ke belommmm...


bape ramai yang xpenah main nyuruk2 sepanjang idop korang.. xde kot.. kalo ade laa.. aku bersimpati pada zaman kanak2 korg.. hee.. time aku dulu men nyuruk2 ni xkire tempat.. time org semayang terawih pon sempat men lg.. time kenduri tahlil, org dok bace yassin kitorg ni dok men nyuruk2.. tp time mkn laju jer.. haha.. time dgn kazen2.. dok men nyuruk2 dlm umah.. jenuh gk nk mencarik wpun umah tu x la besa mane.. hehe.. da besar ni kalo men nyuruk2 mmg kene rembat laju2 laa.. haha... tp nape xleh ek.. jom kawan2 kite men nyuruk2.. hehe..

2. polis sentri (police and thieve yg sebetolnye..hehe)


erkk.. gmbar hiasan sajer..
xdela ganas cmni.. hehe


"polis sentri, one to jaga, polis mati pencurik jaga"

bile tulis bnd tuh rasa macam "what the hell is that means?" hahhaha.. tapahapa ntah lagu nyer.. mmg xtercapai dek akal bile da tua2 nih.. haha.. main nye senang je.. satu grup jadik polis satu grup jadik pencurik.. so kejar n tangkap msuk dlm jail.. pencurik yg xkene tgkap leh selamatkn kwn2 dlm jail... haha.. simple yet fun.. bleh smp ke magrib gak men bnd nih.. hehe..

3. main pemadam


cmni laa rupa pemadam bendera tuu..
hehe

game ni dimainkan ketika disekolah.. sebab ader meja n ade pemadam.. haha..sebab game ni la aku nye penselbox penuh ngn pemadam (nk ckp aku terer la sbenarnye..haha) time tu pemadam 4segi yg ada wane hijau atas die tuh.. ade gm bendera sume tuh..yg aku ingt pemadam hebat aku ialah gambar ninja turtle.. haha.. mane ntah pemadam2 tu sumer.. hmmm....

4. tikam telur


sori xjumpe lak gmb nyer..
so letak je a gmb telo ayam ni sbg penghias.. hehe


penah main x mesin telur yg msukkn 20sen tuh.. mcm2 adiah ade dlm tuh.. cincin laa.. pemadam laa.. mainan laa.. syok wooo.. tp skang punye telo lg besar n lg mahal.. singgit kot kalo x silap.. pergghhhh.. kalo singgit dpt beli 5 bijik time kecik2 dulu.. haha.. kt situ gk laa duit banje byk abis... hikhik..

5. dragon ball




adehhh.. rindunyerr ngan dragon ball..
kamee hameeee haaaaa..


kalo zaman kanak2 korang xpenah terlibat dgn dragon ball ni xtau laa nk ckp ape.. haha..time aku dulu.. bukan takat komik, anime die kt tv (yg dibawakan khas oleh apollo..hehe), poster, kad2 die ape2 jela yg berkaitan dgn dragonball sume nk ade.. haha.. smpaikan komik yg bhasa cina pon ade gk (yg ni kitorg ramai2 curik masukkn dlm baju kt kedai sewa komik kt kajang..jahat sggh time kecik2 dulu nih..hee) dragonball memang fenomena laa time kecik2 dulu..

6. tamiya, diamond and auldey


yaaa.. ni laa tamiya aku dulu..
cyclone magnum.. heee


ni laa anime yg mmbuatkan ramai pnteng skola agama
DASH YONKURO


hah.. korang tau ke aper tuh? haha.. tu laa mini 4wd yg menjadik kegilaan time kanak2 dulu.. ni sume disebabkan oleh citer DASH YANKURO kt tv dulu smp ade yg sggup ponteng skola agama or blik awal semata2 nk tgk citer nih.. hehhee.. sepanjang career aku dlm kete2 4wd ni aku ade 2 kete diamond and 1 tamiya.. tamiya tu yg mahal tu.. cyclone magnum nama kete aku kalo xsilap.. enjin lak ultra dash kot.. waa.. ingat lg tuu.. haha.. siap ade track kt umah.. aku xmampu beli so bapak aku wat pakai kayu.. haha.. dahsyat kn.. hehe.. mane ntah kete aku tu.. huuhuhu..

7. game arked, snooker dan mesin kuda


kepada yg xpernah tgk..
ni laa rupa die mesin kuda tu.. hee


ni plak game KOF yang turut sama ada di dlam tmpt tu..
heeee


yaaa.. aku mmg jahat dulu.. hee.. kt area umah aku ni mmg byk arr tmpt2 snuker, game arked n mesin kuda dulu2.. skang da xde da.. man ntah pegi.. haha.. kecik2 da msuk da tmpt2 camni.. cuak gk laa nk msuk tu.. yer laa wat nye ade rush ke kn.. mampuihhh... haha.. so dok kt situ men game metal slug or King of Fighter.. kuda tu xmain lee (ehh btol... ngeee) balik umah baju bau rokok.. tau laa tmpt tu ekon org dok isap rokok dlm tu (aku xisap rokok yer... dak baik.. hakhak) so blik umah cpat2 msuk dlm bilik n mandi.. hahhaha..

8. MIRC



bape ramai yg guna MIRC skang ni ek.. memang dulu kalo gi CC mmg komputer sume dok men MIRC nih haa.. kepada sesape yang xtau, MIRC ni ialah chatroom.. memang syok woo.. bepuluh2 channel ader.. xkeysa la local ke international ker.. hehe.. nick aku dulu ialah empty-can or fireangle.. ade sesape kenal? hehe..

9. main meriam


gambar hiasan saje..
hahahhahhaha..

pergghhhhh.. syok gile men meriam wehh.. smpai ponteng2 pose dek sbb men meriam ni.. yela men tgh2 panas kan.. ade lak yg gi beli air zapple sebotol.. hahha.. adehlaa jahilliah sggh.. hee.. anyway.. kitorg xmen meriam buluh.. men meriam PVC n meriam tin jer.. kabaid harusla cap nenas.. hehe.. yang best nye lawan2 meriam ngn kampung sebelah.. hahhaa.. ingat lg kitorg letak katak kt depan meriam tuh.. KABBOOOOOMMMMM.. jauh tuu katak tu terbang.. hee.. adeh sgt laa jahil.. hehe..

10. ronda2 collect wit raya


antara koleksi sampul wit raya..
hehehe

ni laaa sebabnye kenapa raya time kecik2 dulu sgt seronok.. asal raya jer abis satu kampung kitorg pusing.. xkire laa kenal ke xknal ker.. men redahhh jer.. perut kembong gk laa mkn kuih tart and tegok air sirap or air gas.. hahaha.. apsal bebdak zaman skang xde ronda2 da ek.. sume dok dpan tv tgk BEN10 raya spesel.. adehlaaaa.. adik2 oii.. pegilaa merayau2 sana gi carik duit raye.. haiihhh.. ke sebab byk sgt kes2 bdak2 ilang skang ni ek.. nape dulu aman damai jerr.. huuuuu..

hah tu laaa.. ape yg aku ingat pasal zaman kanak2 ribena aku dulu.. kalo ader yang aku teringat nnt aku tulis part 2 plak.. ok laa tu kn.. hehe.. kamu2 sume share zaman kanak2 yang hebat cm aku ni ke or just a plain childhood? huuu












p/s: rindukan zaman kanak2..
mmg carefree abis..
yang perlu risau ialah homework, ujian bulanan ngn exam.
hahhahah

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

~My Jukebox Of Life~

heyoooo.. so valentine da pon tiba arini.. bukan lah aku celebrate pon valentine nih.. puuuiihhhh.. tidak tidak.. haha.. just nk share ngn korang bait2 dari lirik lagu yang semenjak dua menjak ni mengisi perut.. ehhh silap.. mengisi ruang kotak muzik aku ni.. metafora yer kwn2.. haha.. korang pon sure ade lagu2 yang ada certain2 lirik yg melekat di jiwa anda2 semua.. ehhh.. xde ke? xkan aku sorg jer nih.. korang tipu kn.. huuuu

LIRIK # 1




"Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah"

"kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari"

lagu pergi dari aizad.. memang lirik2 ni yg dok ulang2 aku nyanyi.. yg lain x ingt pon.. hahha.. lagu yg berjaya menjadi juara dlm AJL aritu..

LIRIK # 2



"Jika kau dapat memahami hati seorang perindu
Baru kau tahu derita hatiku
Jika suatu hari nanti giliran kau merindu
Baru kau ingat derita diriku "


yang ni lak lagu baru dari ahli fiqir.. drita merindu.. yaa.. memang menderita kalo rindu2 nih.. hukhuk.. tp mmg layan arr lagu ni.. (penat gk dok rap2 tuh.. kehkeh)

LIRIK # 3



"Oh baby, I know sometimes it gonna rain
But baby, can we make up now?
'Cause I can't sleep through the pain
Can't sleep through the pain"

lagu dari YOYO.. erkkk Ne YO ekk tajuk artis die.. haha.. okeh2 lagunyer mad.. nk download link gi kt bwah tuuu.. alaaaa.. da kene remove lak.. korang carik laa kt mane2 ek.. :P

LIRIK # 4



"Jujur, aku tak kuasa, saat terakhir ku genggam tanganmu
Namun yang pasti terjadi, kita mungkin tak bersama lagi
Bila nanti esok hari
Ku temukan dirimu bahagia
Ijinkan aku titipkan kisah cinta kita selamanya"

ni korus lagu kerispatih demi cinta.. syahdu wehh lagu ni.. kerispatih nye lagu mmg syahdu giler.. memang seswai ntuk dinyanyikan di karok2 berhampiran anda.. hee

LIRIK # 5



"Sekarang kau pergi menjauh
Sekarang kau tinggalkan aku
Disaat ku mulai mengharapkanmu
Dan kumohon maafkan aku "

lagu asal rossa dan dinyanyikan semula oleh Lah dan Zaf.. aku bukan untukmu tajuknyer.. OST untuk citer sepi.. layannnzzzz

LIRIK # 6



"You were everything, everything
That I wanted
We were meant to be, supposed to be
But we lost it
All of our memories so close to me
Just fade away
All this time you were pretending
So much for my happy ending"

comeyyyy giler avril nihhh.. hehe.. okeh2 ni lagu my happy ending dari avril.. mmg comeyyyy.. heeeeee... (mantop gak avril nih.. i loiikeee.. hee)










p/s: entry ni ditujukan khas untuk
mata aku yg xmo tdo nih..
esok nk jalan jauh..
huuuuuuuuu

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

~ New Chapter in My Life~

assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh semua.. dan selamat pagi/petang/malam.. maaf kerana lama menghilang dari muka bumi blog nih.. saya super duper bz (erkk?) and my laptop were super duper f**ked up.. rasa nak campak jer kedinding smpai berderai.. pastu part2 yang berderai tu dicampak2 lagi smpai bederai lg.. pastu yg berderai dari part yg berderai tu rase nk dicampak2 lg xmp berderai-derai.. begitu tensen nyer aku ngn laptop nih.. hukhuk..


a simple hi from me..
(credit to ~petee22 @ deviantart)

anyway aku da pon start keje selama 3 mggu sebenarnye.. (yeayy.. congrats to meee) keje xde la gempak sgt mcm korang.. doktor la engineer la pilot la tok imam laaa.. hee.. aku keje kt call centre je pon... ok la ade keje dari xde keje langsung kn.. xkeje pon sbenarnye.. tgh training 2 bln.. and mcm2 assessment kene buat.. kalo pas segala jadah assessment nih baru la leh dikira bekerja.. hukhuk..

"thank you for callin TM. Kamal speaking. How may I assist you?"


tajuk gmbar ni call centre robot.. lawak lak kn.. hehe..
(credit to *captain skipton @ deviantart)

tu laa ayat rasmi call centre aku nih.. hahhaa.. yups call centre for TM. streamyx to be exact.. so pasni aku mmg power la pasal streamyx2 nih.. muaahahahhaaa..tp bkn la exactly keje ngan TM pon.. TM punya call centre di handle oleh company anak syarikat TM jugak.. VADS Berhad.. kemasukkan kami semua ke VADS ni plak di handle oleh satu lg company iaitu Kelly Services.. so aku ader 3 majikan Kelly Services, VADS, ngan TM.. muahaha.. so bila org tny..




"keje maner skang?"

jwapan aku
"keje kat TM"

so the conversation akan stop kat situ jer.. senang bukan? hehe.. cube tgk bile aku jwb jwapan lain..

"keje maner skang?"

"keje kt VADS"

"VADS? aper tuh.. ko keje ape je?"

"ala exec jer pon"

"exec cane ek.. VADS tu company wtpe? engineering ke?"

"ehh xde la company bwh TM"

"TM? ko da xnk keje engineering ker"

and the list go on and on.....
penat kn nk menjawab.. so jalan selamat adela ckp aku keje TM jerr... senanggg.. hehehe..

okehla.. nnt aku apdet lagik yerr.. owh lupe mggu depan masuk shift mlm.. yahooooo.. hehe.. owh lupa lg.. aku skang training kt Plaza Pantai sebelah menara TM tuh.. heee.. dgr citer grup kami akan beroperasi di Semua House.. tp xtau lagi laaa.. to be finalized.. heee..

ok peepss... till next time.. see ya..


(credit to ~pafluk @ deviantart)







p/s: nuffnang aku semakin merosot..
adehlaaaaa..
huuuuuu

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

~No Title~

Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu

hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari

kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia

hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari

kau pergi.. pergi..

hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari

kau pergi.. pergi..
kau pergi.. pergi..
kau pergi.. pergi..

entah kenapa lagu ni sering berlegar2 dalam otak aku semenjak dua menjak ni.. liriknye begitu menusuk kalbu.. cuba korang dok sorang2 dalam bilik and hayati lagu ni..pergghhhhhh.. feeling cakap kau..haha.. pada aku baris2 lagu ni begitu memberi kesan..

memang xdinafikan la lagu ni memang layak la menang AJL arituh.. semua memang perfect.. work of genius kata orang.. xtau nak tulis ape sebenarnye.. fikiran dok berlegar2 xtau kemana..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

~Random Post~

WILL BE UNEMPLOYED IN 24HOURS FROM NOW..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
*sigh*

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

~Not Saying Goodbye to 2009, But Welcoming 2010~

i bet every entry in every single blog rite now is all bout new year greeting.. perfect situation also in the same mood. new year mood, 2010 mood, holiday mood.. although my coming 2010 will not be as fun as past years, but lets make crazyyyy thing this new year..

WHAT HAPPEN IN 2009

one thing for certain that make my 2009 is full of greatness is my participating in GEMS programme.. well i guess many of you already know what this programe really are.. or at least have heard of it somewhere.. so im not in the mood to telling what the program is all about..

GEMS really teach me something in life..
"the world out there is really unfair, is really cruel"

friends in GEMS is a friends that i really dont have.. all of us have a same mindset.. so its not that hard to get bonding with each and everyone.. one thing we share in common. "unemployed". but as the time goes by.. one by one of GEMS friends got their own way in life.. some find new job.. others still hanging by the moment.. congratulate to all of them.. im so happy for them but to be honest im scared of losing them.. thats how paranoid i am.. my friends are everything to me.. i keep on feeling that im losing my friends.. my school friends.. my uni friends.. *sigh*

enough bout that.. just enjoy the pic below.. my happy memories in GVR 01..

Group 8 bru pas belakon.. snow white n hang tuah.. hehe

group 8 goes movie.. citer wolverine time nih..hee

last day wit Miss Mathy.. ade mereka2 nangis dibelakang tuu.. hehe


baru pas jungle trekking..


finale dinner.. tema nye international night.. hebat kn aku..


kat karnival.. kami jual ice blended.. pasti tertangkup..haha


berakit kehulu, haha..


lpas oscar nite.. tema traditional..hee


mini gath.. @ flaming steamboat..hee


karaoke session yg dahsyat.. ramai tol yg nyanyi.. hehe..

what a memories.. thank you for that..

MORE TO COME IN 2010

what do i expect in a year to come?

1. happiness - i want to be happy.. my life have been a mess up these past 2 3 months.. not many knows the story n i dont like to share it.. for those who being with me through my chaotic time.. i thank so much (u know who u are).. may this years bring joy to me.. i hope so.. huuu

2. a stable career - hope my "unemployed" days will end soon..

3. a good health - thank God for a good health that u give me until now.. hope to lose some more weight..

4. love - *undefined*

5. more n more good stuff..



HAVE A HAPPY NEW YEAR..
GOD BLESS ALL OF YOU..
2010-YEAR OF GOODNESS (hope so)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments